Literarni Val
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Avtorska poezija, proza in ostala avtorska besedila
 
KazaloKazalo  Latest imagesLatest images  Registriraj seRegistriraj se  Prijava  Založba Literarni valZaložba Literarni val  
Latest topics
» Povabilo na kavo
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby marko vitas Sob 4 Maj 2024 - 9:59

» Predstavitev moje prve pesniške zbirke v Ruskem jeziku
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Bojana Mihalič Tor 16 Apr 2024 - 0:39

» SVET PO TVOJI PODOBI
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Bojana Mihalič Tor 16 Apr 2024 - 0:29

» BOG JE
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby marko vitas Sre 20 Mar 2024 - 18:47

» KRALJ PODGAN
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby marko vitas Čet 11 Jan 2024 - 11:05

» What is our purpose?
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Aljaž Čuden Tor 9 Jan 2024 - 14:02

» SOJENICE
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby marko vitas Tor 2 Jan 2024 - 18:30

» BORDERLINE
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Aljaž Čuden Tor 19 Sep 2023 - 14:18

» A PERFECT DRUG
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Aljaž Čuden Tor 19 Sep 2023 - 14:15

» TEAR IN HEART
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Aljaž Čuden Tor 19 Sep 2023 - 14:13

» Желанная весна, Наталия Жизневская, (Željena pomlad)
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Vasja Belšak - Tihi Don Ned 11 Jun 2023 - 18:44

» O sanjah..
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Mirjana Gabrovec Pon 15 Maj 2023 - 18:01

» MOSAIC HEART
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Aljaž Čuden Ned 30 Apr 2023 - 13:40

» HAVE YOU?
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Aljaž Čuden Ned 30 Apr 2023 - 13:37

» POLJE
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby marko vitas Pet 31 Mar 2023 - 21:22

» Зима-проказница, Наталия Жизневская, (Zima je nagajiva)
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Kristina Anastasija V. B. Sob 24 Dec 2022 - 18:10

» ODSEV MESEČINE
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby marko vitas Pet 2 Sep 2022 - 18:58

» Карие глаза, Наталия Жизневская, (RJAVE OČI)
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:29

» Я спросила у неба, Наталия Жизневская, (VPRAŠALA SEM NEBО)
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:23

» Грусть осенняя, Наталия Жизневская, (JESENSKA ŽALOST)
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:16

» Один шаг до весны, Наталия Жизневская, (En korak do pomladi)
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:05

» TUKAJ IN ZDAJ...
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Kristina Anastasija V. B. Ned 24 Jul 2022 - 14:56

» Dejanu
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Vasja Belšak - Tihi Don Pet 22 Jul 2022 - 16:11

» Ples kurtizan
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Vasja Belšak - Tihi Don Pet 22 Jul 2022 - 15:44

» Фотография отца, Наталия Жизневская, (Fotografija očeta)
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Kristina Anastasija V. B. Pon 13 Jun 2022 - 18:16

» Букет из слов, Наталия Жизневская, (Šopek iz besed)
Nuša Ilovar - Igra usod Emptyby Kristina Anastasija V. B. Ned 15 Maj 2022 - 18:51


 

 Nuša Ilovar - Igra usod

Go down 
2 posters
AvtorSporočilo
Knjižni molj

Knjižni molj


Male
Število prispevkov : 159
Starost : 64
Kraj : administracija
Datum registracije : 08/04/2010

Nuša Ilovar - Igra usod Empty
ObjavljaNaslov sporočila: Nuša Ilovar - Igra usod   Nuša Ilovar - Igra usod EmptySre 14 Apr 2010 - 8:54

Nuša Ilovar - Igra usod Igra_usodPesniška zbirka izšla leta 2007


Kot urednik književne revije VPOGLED, ki vztrajno prodira v širši slovenski prostor, vendar ostaja zvesta tudi okolju, ki jo je vzpostavilo, torej Savinjska dolina z Žalcem, spremljam tudi ustvarjalni razvoj ene tukajšnjih najsvetlejših pišočih stalnic, Nušo Ilovar. Pri VPOGLEDu in z njim je od samega začetka, toda njeno sodelovanje ni le načelne, zavezniške vrste (čeprav je tudi to cenjena odlika!), temveč ga prednostno bogati izrazita kakovostna rast, ga osmišlja občuten umetniški razvoj. Njeno pesniško zorenje spremljam prek literarnih delavnic, ki sta jih organizirala ter izpeljala Dani Bedrač in Tomaž Mahkovic, prek prizadevne sodelavske prisotnosti in končno prek objav v vseh treh dozdajšnjih številkah revije. Razvija se s samokritičnim zrenjem v svojo značilno prostoverzno poetiko, z luščenjem izpovednih tematik ter s piljenjem, ki daje njenim pesmim ne le pristopnejšo obliko, temveč tudi bolj premišljeno vsebnost.
Za pesmi, s katerimi se Nuša Ilovar predstavlja v svoji novi pesniški zbirki z naslovom IGRA USOD, lahko za izhodišče napišem tisto, kar sem zapisal v oceni njene prejšnje zbirke, naslovljene SLIKE V MISLIH (»Na površju globine«, VPOGLED 1, 2005, strani 163-166). Na primer: »Temeljna, čeprav na videz obrobna kakovost pesniškega izraza Nuše Ilovar je v popolnem pomanjkanju samopomilovanja ter v odklanjanju pomilovanja drugih. To ni nesrečna, zamorjena, vsevprek obtožujoča poezija, temveč svetla, srčno navdušenjska. Čudeča se in čuteča.« Ali: »Kljub temu, da ne skriva svoje prirojene drugačnosti in pregrad« (kot vemo, a vseeno – Nuša Ilovar je zaradi cerebralne paralize že vse življenje priklenjena na invalidski voziček!), »ki jih ta drugačnost povzroča, je pesniški šepet njene občutljive ženskosti toliko bolj univerzalen, kolikor bolj je oseben in približan najglobji osebni resnici.« Ter končno: »Kljub temu, da iz pesmi Nuše Ilovar marsikje štrlijo nepoznavanja, begajoča popreproščenost, ne vedno prijetna predvidljivost in mnenjska lahkomiselnost, je njena pot dobra, obetavna in izvirna, predvsem pa čista in povsem vredna zaupanja.
« Njene nove pesmi nedvomno kažejo, da si je postavila marsikakšno prenovljeno, priostreno vprašanje tako o sebi kot o svojem odnosu do drugih, tako o preteklosti kot o sedanjih razmerjih sveta. Ter da se je spogledala s težavnostjo protislovij, kako dvomiti in kako verjeti. Njeno razumevanje je preizkušeno z njenim posebnim položajem in njena pot do spoznanj, do zaključkov, do miselnih sprimkov je nujno drugačna, težavnejša, bolj neizprosno pogojena. Toda sadovi njenega doživljanja in spoznavanja zorijo, se polnijo s sokom in okusom, so neobremenjeni ter v dobrem smislu besede nepristranski. Tiste njene pesmi, ki se ukvarjajo z družbeno »objektivnostjo«, se iz obtoževanja in svetobolja spreminjajo v poetizirane opise stanj, v poročila in zaporedja vprašanj, ki povedo več kot kakšni popreproščeni, publicistično navdahnjeni odgovori. Njena telesna zadržanost do sveta spodbuja kontemplativne ocene surovih civilizacijskih zakonitosti, njeno pomanjkanje konkretnih izkušenj nadomešča nujna intimna pristranskost, ki dobesedno izraža njena zahtevna moralna in etična merila. Tako se sprašuje o zgodovinskih ciklih zanosa in krvi, smeha in ruševin, upanja in smrti, ljubezni in brezumja – in ugotavlja prostaškost nerazumnega odmika od kulture, ki dela iz pesnika sanjača in tujca. Tovrstno angažirane pesmi so tako rekoč programske, z njimi hoče avtorica dokazati, da je prisotna, da ni odrezana od sveta; so prejkone rahlo zaletav odgovor na sodobna razmerja interesov, ki jih prefinjena ženska občutljivost sicer odklanja, moderna pragmatična ženskost pa surovo izkorišča.
Prepričljivejše od pravkar omenjenih in prepričljivejše nasploh so tudi tiste Nušine pesmi, s katerimi in skozi katere se zazira v obraze in duhovna tkiva narave. Kar je videti najenostavnejše, torej se s pesništvom zahvaljevati naravnemu okolju in njegovim navdihujočim prvinam, je v resnici seveda najtežje. Pri okoljski liriki nista največkrat dovolj niti iskrenost niti izvirnost, saj ve- činoma umanjka pogoj sorodnosti, resnične so-čutnosti. Kljub temu, da je izkušnja Nuše Ilovar tudi v naravi nujno omejena, zadržana pred popolno svobodo, ki jo nudita samota in predaja elementom, je sposobna v svoj občutljivi svet presejati najpomembnejše impulze, prek katerih se narava obvezuje za čudenje, skrb in odgovornost. Kot - že rečeno – sorodstveno bitje, ne zgolj kot navdihujoča kulisa. Vendar pesnica vsak izlet v zunanje bivajoče združuje z bolj osebnimi poantami, ali ga prelije v metaforo, s katero hoče poudariti posebno, morda neopredeljivo notranje stanje – in pri tem prehaja k svoji največji ustvarjalni moči, k neizprosnemu opazovanju same sebe od blizu.
Z drugimi besedami: kljub splošnemu umetniškemu razvoju je Nuša Ilovar še naprej daleč najmočnejša v intimistični, razpoloženjski, izpovedni poeziji. To spoznanje je moralo prepričati tudi njen lastni /samo/kritični občutek, saj je pesmi, ki izvirajo iz njenih intimnih občutij in izkustev, daleč največ. Seveda se tudi tu vsiljuje neizogibno vprašanje, kako bi Nušine pesmi brali, ocenjevali in doživljali, če ne bi poznali zunanjih lastnosti njene tragične življenjske zgodbe – osebno sem vse bolj prepričan, da lahko mirno odmislimo svoje zadržke in se sprijaznimo z univerzalnostjo pesmi samih. Nuša Ilovar je v svojem čutenju in čustvovanju vendarle povsem normalna, povsem zdrava, povsem resnična, nujno pristranska in spet nujno vzorčna. Ženska, ki zapeljuje, ženska, ki vabi in ki obenem postavlja svoje meje in pogoje – in ženska, ki brez milosti do drugih in predvsem do same sebe razgalja svoja razočaranja in poraze. Tudi objektivno dosežena kakovost in ne le Nuša Ilovar kot naša ljuba znanka iz Žalca podpisuje odločne, izbrušene pesmi, kot so na primer »Izpljunek«, »Poigravanje«, »Črv«, »Prvi …«, »Trenutek«, »Volkova«, »Oživljanje«. Poudariti je potrebno, da poetična beseda ne teče samo o erosu in njegovih velikokrat neodgovornih poigravanjih z usodami, temveč tudi o tistih vrstah ljubezni, ki se izraža z materinstvom (»Materinska moč«) ali z željo po njem (»Nerojeno«).
Pesmi Nuše Ilovar izrazito napredujejo tudi v slogovnem in kompozicijskem smislu. V njeni poetiki ni cenene cvetlične navlake, vsaki besedi je dana določena pripovedna vloga. Verz pa zato ni suhoparen, čeprav nastaja iz jasnih proznih povedi – poudariti hočem, da so besede izbrane s pomislekom, da ne smejo nagovarjati k dvoumjem, in s premislekom, da se ujemajo z ritmi sporočanja in petja. Pesmi so natančno opredeljene celote, berejo se brez nepotrebne hermetične težavnosti in največkrat ne skrivajo izpovedanih sporočil. Sumim, da se bodo, vsaj nekatere, počasi spremenile v zahtevnejše, oblikovno opredeljene pesniške forme, morda v sonet – toda Nuši ni potrebno hiteti.
Zbirka IGRA USOD je dokaz za to, da je na odločni poti. Pesnica se zaveda, da je obkrožena s pričakovanji (»Pričakovanje«), kar pa le še spodbuja njeno voljo, njeno ustvarjalno prepričanost, njeno na prvi pogled nevidno bojevitost. Za temi pesmimi se skriva krhko uglašeno srce, vendar trden in delaven značaj.
Tudi zato od nje kot urednik, pisec in prijatelj pričakujem in zahtevam še veliko več. Kajti to je šele začetek.
Ali kot pravi zadnji verz v zbirki:

»Vem, kaj hočem,«
Mare Cestnik
Nazaj na vrh Go down
http://www.literarnival.si
Nuša Ilovar

Nuša Ilovar


Female
Število prispevkov : 196
Starost : 54
Kraj : Žalec
Datum registracije : 20/05/2008

Nuša Ilovar - Igra usod Empty
ObjavljaNaslov sporočila: Re: Nuša Ilovar - Igra usod   Nuša Ilovar - Igra usod EmptySob 17 Apr 2010 - 17:16

MREŽA


Pota ljudi
se nenehno srečujejo
in razhajajo.
S seboj prinašajo
tisočere stvari,
ki se zažirajo
v človeške duše.
Prepletajo se njihove usode
in spletajo nevidno mrežo,
za seboj pa puščajo
grenko-sladke sledi.
Če le ena zanka popusti,
je v mreži luknja,
skozi katero spolzijo
miti in ideali.



Video posnetek: Branje iz pesniške zbirke Igra usod

Nazaj na vrh Go down
http://www.nusailovar.com/
 
Nuša Ilovar - Igra usod
Nazaj na vrh 
Stran 1 od 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Literarni Val :: Avtorske literarne umetnije :: Predstavite izdanih del naših članov-
Pojdi na: