Latest topics | » Povabilo na kavo by marko vitas Tor 5 Nov 2024 - 6:07
» Pesem brez konca by marko vitas Tor 22 Okt 2024 - 9:24
» Predstavitev moje prve pesniške zbirke v Ruskem jeziku by Bojana Mihalič Tor 16 Apr 2024 - 0:39
» SVET PO TVOJI PODOBI by Bojana Mihalič Tor 16 Apr 2024 - 0:29
» BOG JE by marko vitas Sre 20 Mar 2024 - 18:47
» KRALJ PODGAN by marko vitas Čet 11 Jan 2024 - 11:05
» What is our purpose? by Aljaž Čuden Tor 9 Jan 2024 - 14:02
» SOJENICE by marko vitas Tor 2 Jan 2024 - 18:30
» BORDERLINE by Aljaž Čuden Tor 19 Sep 2023 - 14:18
» A PERFECT DRUG by Aljaž Čuden Tor 19 Sep 2023 - 14:15
» TEAR IN HEART by Aljaž Čuden Tor 19 Sep 2023 - 14:13
» Желанная весна, Наталия Жизневская, (Željena pomlad) by Vasja Belšak - Tihi Don Ned 11 Jun 2023 - 18:44
» O sanjah.. by Mirjana Gabrovec Pon 15 Maj 2023 - 18:01
» MOSAIC HEART by Aljaž Čuden Ned 30 Apr 2023 - 13:40
» HAVE YOU? by Aljaž Čuden Ned 30 Apr 2023 - 13:37
» POLJE by marko vitas Pet 31 Mar 2023 - 21:22
» Зима-проказница, Наталия Жизневская, (Zima je nagajiva) by Kristina Anastasija V. B. Sob 24 Dec 2022 - 18:10
» ODSEV MESEČINE by marko vitas Pet 2 Sep 2022 - 18:58
» Карие глаза, Наталия Жизневская, (RJAVE OČI) by Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:29
» Я спросила у неба, Наталия Жизневская, (VPRAŠALA SEM NEBО) by Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:23
» Грусть осенняя, Наталия Жизневская, (JESENSKA ŽALOST) by Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:16
» Один шаг до весны, Наталия Жизневская, (En korak do pomladi) by Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:05
» TUKAJ IN ZDAJ... by Kristina Anastasija V. B. Ned 24 Jul 2022 - 14:56
» Dejanu by Vasja Belšak - Tihi Don Pet 22 Jul 2022 - 16:11
» Ples kurtizan by Vasja Belšak - Tihi Don Pet 22 Jul 2022 - 15:44
» Фотография отца, Наталия Жизневская, (Fotografija očeta) by Kristina Anastasija V. B. Pon 13 Jun 2022 - 18:16
|
|
| Neskončna modrina | |
| | Avtor | Sporočilo |
---|
Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:14 | |
| Tri območja so, v katerih se gradi svet odnosa.
Prvo: življenje z naravo, kjer se odnos zadrži na pragu jezika.
Drugo: življenje z ljudmi, kjer postane govorno oblikovan.
Tretje: življenje z duhovnimi bitnostmi, kjer je odnos brezbeseden, vendar govor porajajoč.
V vsakem območju, v vsakem deju odnosa zremo prek vsega, kar za nas postaja prisotno, na rob večnega Tija, iz vsega občutevamo njegov dih, v vsakem tiju ogovarjamo večni Ti - v vsakem območju na svoj način.
Vsa območja so zajeta v njem, on v nobenem.
Skozi vsa sije ta ena prisotnost.
Mi pa lahko vsako območje razrešimo te prisotnosti.
Iz življenja z naravo lahko odpravimo " fizični svet ", svet konsistence; iz življenja z ljudmi " psihični " svet, svet afektivnosti; iz življenja z duhovnimi bitnostmi " noetični " svet, svet veljavnosti.
Zdaj jim je odvzeta prosojnost in s tem smisel, vsako je postalo uporabno in motno, pa čeprav jim nadevamo svetleča imena: kozmos, eros, logos.
V resnici namreč kozmos za človeka obstaja le, če mu vesolje postane dom s svetim ognjiščem, na katerem opravlja daritve; in eros zanj obstaja le, če mu bitja postajajo podobe Večnega, občestvo z njimi pa razodetje; in logos zanj obstaja le, če z delom in s službo duha ogovarja Skrivnost.
Slovesen molk oblike, ljubeča govorica človeka, oznanjajoča nemost kreature: vse to so vrata v navzočnost Besede.
A, če naj se dogodi popolno srečanje, se troje vrat združi v ena vrata Resničnega življenja in ne veš več, skozi katera si vstopil.
| |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:15 | |
| Svet je za človeka dvojen zaradi njegove dvojne drže.
Človekova drža je dvojna zaradi dvojnosti temeljnih besed, ki ju more izrekati
Temeljni besedi nista samcati besedi, temveč dvojici besed.
Ena temeljna beseda je besedna dvojica jaz - ti.
Druga temeljna beseda je besedna dvojica jaz - ono; pri tem se temeljna beseda ne spremeni, če namesto onega nastopi beseda on ali ona.
Zato je tudi človekov jaz dvojen.
Jaz temeljne besede jaz - ti je namreč drug kakor jaz temeljne besede jaz - ono. | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:15 | |
| Temeljni besedi ne izražata nečesa, kar bi obstajalo zunaj njiju, temveč - izgovorjeni - prikličeta obstoj.
Temeljni besedi se izrekata z bitjem.
Če je izrečen ti, je z njim izrečen jaz besedne dvojice jaz - ti.
Če je izrečeno ono, je z njim izrečen jaz besedne dvojice jaz - ono.
Temeljno besedo jaz - ti je mogoče izgovoriti le s celim bitjem. | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:16 | |
| Jaza samega na sebi ni, je samo jaz temeljne besede
jaz - ti in jaz temeljne besede jaz - ono.
Ko človek izreja jaz, misli na enega teh dveh.
Tisti jaz, na katerega misli, je prisoten, ko izreka jaz.
Tudi, ko izreka ti ali ono, je prisoten jaz ene ali druge temeljne besede.
Biti jaz in izrekati jaz je eno. Izrekati jaz in izrekati eno od temeljnih besed je eno.
Kdor izreka temeljno besedo, vstopi v besedo in biva v njej. | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:17 | |
| Kdor izreka ti, njegov predmet ni nekaj. Kjer je namrreč nekaj, je tudi je tudi drugi nekaj, vsako ono meji na drugo ono; ono obstoji samo tako, da meji na druge. Kjer pa se izreka ti, tam ni nobenega nekaj. Ti ne meji.
Kdor izreka ti, nima nečesa, nima ničesar. Pač pa je v odnosu.
Pravijo, da človek izkustveno spoznava svoj svet. Kaj to pomeni? Ćlovek potuje čez površje stvari in jih izkuša. Iz njih potegne znanje o njihovi sestavi, izkustvo. Izkuša, kako je s stvarmi.
Vendar človeku ne približujejo sveta samo izkustva.
Saj mu ta približujejo le svet, ki sestoji iz onega in onega in onega, iz njega in njega in njein nje in onega.
In pri tem se nič ne spremeni, če zunanjim pridamo še notranja izkustva: sledimo le nevečnemuločevanju, ki izvira iz sle človeškega rodu, da bi skrivnosti smrti odvzel njeno ostrino. Notranje kakor zunanje stvari - stvari med stvarmi! | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:17 | |
| URESNIČENJE V DEJANJU
Samo oni, ki so spoznali, da se radost izraža po ljubezni, so se naučili presegati zakon.
Ne tako, da bi zanje vezi zakona prenehale obstajati - pač pa tako, da so se srečali s temi vezmi, kakor, da so utelešenje svobode.
Svobodna duša uživa v sprejemanju vezi in ne išče, kako bi se jih izognila, saj v vsaki izmed njih čuti manifestacijo neskončne energije, katere radost je v ustvarjanju.
Dejstvo je, da tam, kjer ni nikakršnih vezi, kjer je blaženost prostosti, duša neha biti svobodna.
Tu je njena škoda: tu je njena ločenost od neskončnega, njena agonija v grehu.
Kadarkoli pade duša ob klicu skušnjave proč od vezi zakona, podobno kot otrok, oropan podpore materialnih rok, zakriči: Ne udari me!
" Zveži me, " moli on " o, zveži me z vezi svojega zakona, kjer bom povezan s tvojo radostjo; ubrani me s svojo čvrsto roko pred smrtno popustljivostjo greha!"
Tako kot nekateri ob domnevi, da je zakon v nasprotju z radostjo, zamenjujejo omamljanje z veseljem, so v naši deželi tudi številni, ki si predstavljajo, da je dejavnost v nasprotju s prostostjo.
Menijo, da je dejavno bivanje na materialni ravni omejitev svobodnega duha naše duše.
Toda zapomniti si moramo, da tako kot se radost izraža v zakonu, tudi duša najde svojo prostost v dejavnosti.
To je zato, ker radost ne more najti izraza v sami sebi, ampak teži k zakonu, ki je zunaj.
Kot kaže, je tako zaradi tega, ker duša ne more najti svobode znotraj sebe, ampak terja zunanje dejanje.
Človekova duša se vedno osvobaja iz lastnega objema s svojo dejavnostjo; če bi bilo drugače, ne bi moglo biti storjeno nobeno prostovoljno delo
( Rabindranath Tagore ) | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:18 | |
| ..čim bolj človek deluje in aktualizira, kar je bilo v njem spečega, toliko bolj krajša razdaljo že - biti.
V tej aktualizaciji človek vselej nareja samega sebe bolj in še bolj opredeljenega in se razločno vidi v vedno novih vidikih sredi svojih različnoih dejavnosti v državi in družbi.
Tak pogled deluje v prid svobode.
Svoboda ni v temi niti v nejasnosti. Nobena vez ni tako strašna kot tista, ki je od nejasnosti.
Tej nejasnosti se je treba izogniti, kajti seme hoče vzkliti in popek se hoče razcveteti.
Rešiti se je treba omota dedoločenosti, kajti zamisli v našem umu neprestano iščejo možnosti, da bi dobile zunanjo obliko.
Enako tudi naša duša, da bi se rešila megle nerazločnosti in prišla na odprto, zase neprestano ustvarja novapodročja dejavnosti in pridno izumlja njene nove oblike, celo take, ki za smisel njenega zemeljskega življenja niso ravno potrebne.
In čemu? Ker hoče prostost. Hoče se videti, hoče se uresničiti.
( Rabindranath Tagore ) | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:19 | |
| Vede so v okviru indijske tradicije razumljene kot sveto besedilo, tako kot knjige Kristjanov, Muslimanov ali Judov. V vedskih besedilih najdemo zametke osnovnih pojmov, ki jih šele Upanišade kot zaključni del Ved povzdignejo na najvišjo teoretsko in praktično raven.
Upanišade tako ostajajo ključen filozofski tekst, ki s prvim bolj obširnim prevodom v slovenski jezik tudi tukajšnjemu bralcu prinašajo delček duha velikih mojstrov. Razgrinjajo osnovna eksistencialna vprašanja, ki so za sodobnega človeka še kako aktualna.
Kako navdihujoče! Branje odlomkov Upanišad je kot svež veter in kot rahel dež, ki osvežita pokrajine utrujene, od sodobnega načina življenja izmučene duše. Morda še nikoli v zgodovini nismo tako zelo potrebovali duhovne osvežitve, kot jo zdaj, ko svet poka po šivih in se zemlja stresa zaradi jeze. Čas je - zadnji čas!, da ne posegamo več navzven, ampak se obrnemo k svoji notranji domovini in v njej počastimo Gospodov sveti ogenj. Čas je, da ukrotimo svoj um, da odpremo srce in dušo ter se naravnamo na vibracije Sebstva. Te čiste zavesti, ki je v nas in v vsem, ki nas povezuje, v ljubezni in milosti, v Eno, da nismo več ločeni, ne osamljeni, ne žalostni, temveč radostni bivamo v polnosti nespremenljive celote. In vemo, za vekomaj vemo: smo čisti in nesmrtni. Rečeno je bilo (pred več kot dvema tisočletjema in petsto leti): Sebstva ne more spoznati nihče, ki ne zapusti nepravičnosti, ki svojih čutov nima v oblasti, ki uma ne zna utišati in ki se ne obrne vase. Tisti pa, ki spozna vseprisotno Sebstvo - ta izvir življenja, ki je Bog - tisti bo izstopil iz začaranega kroga dvojnosti. Videl in slišal bo. In bo usmrtil samo smrt.
-Manca Košir | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:22 | |
| Za dne pozabim nase ob svojem delu. A ko se pozno jesensko sonce popoldne spušča v zaton in se barve neba skalijo, se skalijo tudi čustva mojega srca. Na tem svetu je mnogo takih, ki jim duše živijo v zidanih hišah - ti si lahko dovolijo, da prezirajo to, kar imenijemo zunanji svet.
Moj duh pa živi pod drevesi na širokem polju in neposredno jemlje vase poslanice, ki jih prinašajo svobodni vetrovi, ter iz globine svojega bitja odgovarja vsem muzikalnim kadencam svetlobe in teme...
Rabindranath Tagore - Ghare Baire | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:22 | |
| Resnična značilnost življenja je, da ni celostno samo v sebi; iti mora iz sebe. Njegova resnica je v prometu med notranjim in zunanjim.
Da bi živeli, kakor je prav, mora telo ohranjati različna razmerja z zunanjo svetlobo in zrakom - ne le da bi pridobivaloživljenjsko moč, ampak tudi, da bi to moč uprizarjalo.
Upoštevajmo, kako zaposleno je telo z lastnimi notranjimi opravki; njegov srčni utrip se ne sme ustaviti niti za sekundo, njegov želodec, njegovi možgani, vse to mora neprenehoma delovati. In vendar to še ni dovolj; telo je tudi navzven ves čas brez počitka. Njegovo življenje ga vodi k neskončnemu plesu dela in igre navzven; ne more se zadovoljiti s kroženjem notranje ekonomije, in svojo izpolnitev ter radost najde le v izletih navzven.
Enako je z dušo. Ne more živeti od lastnih notranjih občutkov in predstav. Venomer potrebuje zunanje predmete; ne samo, da bi nahranila svojo notranjo zavest, ampak, da bi se uresničila v dejanju; ne le, da bi prejemala, ampak tudi dajala.
Rabindranath Tagore | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:23 | |
| Osnovni zakon in glavni ključ praktične teurgije pri resnem študiju kozmičnega in astralnega, fizičnih in duhovnih misterijev, je bil in še zmeraj je to, kar so grški neoplatoniki imenovali "teofanija".
Njen splošno sprejeti pomen je "komunikacija med bogovi (ali bogom) in posvečenimi smrtniki" ( ki so takšne zveze duhovno sposobni).
Ezoterično pa teofanija pomeni veliko več. Kajti ni samo prisotnost nekega boga, temveč dejanska, četudi minljiva inkarnacija, neke vrste stapljanje osebnega božanstva, "višjega Jaza" s človekom - njegovim namestnikom na zemlji.
Splošno pravilo je, da najvišji bog, duhovna duša človeka (Atma - Buddhi) osenči posameznika samo zaradi učenja in razodetja;
torej, ki to duhovno dušo imenujemo angela varuha..."zunaj je in straži"...
Vendar se pri teofanskem misteriju inkarnira v teurgistu zaradi razodetja. Če je inkarnacija prehodna, med med skrivnostnimi stanji transa ali "ekstaze", ki jo Plotin definirakot "osvoboditev duha svoje končne zavesti, ko je le - ta eno in postane identična z neskončnim", je to vzvišeno stanje zelo kratko.
Ker je človeška duša poganjek ali izžarevanje njenega boga, postaneta "oče in sin" eno, " božji izvir teče kot potok v svojo človeško strugo".
V izjemnih primerih pa je misterij popoln; beseda dejansko postane meso, posameznik dobesedno božanski, kajti njegov osebni bog ga je naredil za svetega . za "tempelj božji", kot pravi Pavel.
H.P.Blavatsky | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:24 | |
| To, kar tu razumemo kot osebni bog človeka, seveda ni samo njegov sedmi princip, kajti ta je samo en žarek neskončnega morja luči.
Skupaj z našo božansko dušo, Buddhijem, se ne more imenovati duada, kot bi se drugače lahko, ker je sicer sestavljen iz ATME in BUDDHIJA (dveh višjih principov), vendar prvi ni bitje, temveč emanacija iz Absolutnega in v resnici od njega neločljiv.
Osebni bog ni monada, temveč dejansko njen prototip, ki mu v pomanjkanju boljšega jaza pravimo manifestirana karanatma (kavzalna duša), eden od sedmih in najvažnejših zbiralnikov človeških monad ali Egov.
Le ti se oblikujejo počasiin jih med inkarnacijskim ciklom krepi stalno dodajanje individualnosti iz osebnosti, v katerih se inkarnira adrogin, pol- duhovni pol- zemeljski princip, ki je tako zemeljski kot nebeški in ga vedantisti imenujejo JIVA in VIJNANAMAYA KOSHA, okultisti pa MANAS (duh)...
Skratka kar se delno združeno z monado inkarnira ob vsakem novem rojstvu.
H.P.Blavatsky | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:25 | |
| V popolni harmoniji s svojim sedmim principom, čistim duhom, je to božanski Višji Jaz, kar ve vsak študent teozofije.
Po vsaki novi inkarnaciji Buddhi- Manas odbere vonj cvetice, imenovane "osebnost", od katere pusti samo njen čisto zemeljski ostanek - njeno usedlino, ki kot senca počasi premine.
To je najtežji del nauka, ker je tako transcendentalno metafizičen
H.P.Blavatsky | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:25 | |
| "Ponudil bom čaščenje svojega srca, ko bom molil do konca vesoljstva, do začetka vseh začetkov, cilja človeškega iskanja, nesmrtnega razodetja, ko bom častil stvarnika luči in resnice, sejalca razuma, ljubezni do nesmrtnega življenja. Nobena skrivna beseda ne bo mogla govoriti o tebi, Gospod. Zato ti moj duh želi vsak dan zapeti hvalnico. Jaz sem posoda tvojega duha. Moj duh je tvoje glasbilo in tvoj nauk igra nanj. Zdaj vidim sam! Prejel sem moč od tebe. Kajti tvoja ljubezen nas je dosegla.
In zdaj se ti bom zahvalil tako, da ti bom zapel hvalnico, kajti prejel sem življenje od tebe, ko si me poučil v modrosti. Kliče tvoje ime, ki je skrito v meni:...................................................................................................
Ti si, ki obstajaš z duhom.
(gnostična hvalnica o tišini, o velikem nevidnem Duhu)
VI, 60,17- 61,17
Prav je, da ohranjamo v tišini, kar je skrito. | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:27 | |
| "Objemiva se ljubeče, o sin moj! Veseli se tega! Kajti od njih že prihaja k nama moč, ki je luč. Saj vidim! Vidim nepopisne globine. Kako naj ti to povem, o moj sin? Kako naj ti opišem vesoljstvo? Jaz sem duh in vidim drugega duha, tistega, ki giblje dušo! Vidim tistega, ki me premakne iz čiste pozabe. Daješ mi moč! Vidim sebe! Želim govoriti! Strah me zadržuje. Našel sem izvor moči, ki je nad vsemi močmi, tistega, ki nima začetka. Vidim vodnjak, v katerem kipi življenje. Rekel sem, o sin moj, da sem jaz Duh. Videl sem! Jezik tega ne more razodeti. Kajti vsa osma, in vse duše, ki so v njih, in angeli, vsi pojejo hvalnico v tišini. In jaz, Duh, razumem"
(57,26- 58,22)
Hvalnica tišini
| |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:28 | |
| TABULA SMARAGDINA ali SMARAGDNA PLOŠČA
je zbirka magijskih in alkimističnih izrekov. Po legendi naj bi bile bronaste črke vgravirane v smaragdni nagrobnik Hermesa Trismegista. Zapis prvič omenja islamski mistik in alkimist Jabir ibn Hajan v VIII. stoletju.
Jabirja so v srednjem veku na Zahodu imenovali Geber, uveljavil se je kot nesporna, v bajko zavita avtoriteta in postal zaščitnik alkimistične umetnosti, zaradi česar so mnogi avtorji svoje razprave podpisovali kar z njegovim imenom in ostali anonimni ( v alkimiji zelo pogosta navada ).
Albert Veliki poroča o latinski verziji Smaragdne plošče, slog besedila pa govori v prid predislamskega izvora. Večina raziskovalcev meni, da je spis nastal v kontekstu in obdobju helenističnega hermetizma, pravi avtor pa, tako kot pri vseh hermetičnih spisih, ostaja neznan.
Prevod zapisa:
Resnično je, brez laži, gotovo in najresničnejše.
Kar je nižje, je enako višjemu, in kar je višje, je enako nižjemu, zakaj iz ene stvari izhajajo vsa čudesa. In kakor so vse stvari izšle iz enega,
prek enega samega, tako so vse stvari rojene s prilagoditvijo te edine stvari.
Sonce je njegov oče, Luna njegova mati. Veter ga je prinesel v trebuhu in zemlja ga hrani. On je oče vseh čudes sveta. Njegova moč je popolna, ako je usmerjena k zemlji. Zemljo ločuje od ognja, mehko od gostega, na blag način to počne, z veliko modrosti. Z zemlje se dviguje v nebo in se nanjo vrača, da prejme moč višjega in nižjega. Slavo vsega sveta tako pridobivaš in vsakršna tema beži pred teboj. To je najsilovitejša moč vseh moči, ki zmaguje nad mehkim in prežema vsako trdno snov. Tako je svet ustvarjen. Od tod in na takšen način izhajajo vsa čudovita preoblikovanja.
Zato se imenujem Hermes Trismegist, hranim namreč tri dele modrosti vsega sveta.
Dovršeno je, kar sem rekel o delovanju Sonca. | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:28 | |
| Spoznal sem, kar je skrito in kar je vidno,
poučila pa me je modrost, umetnica vsega.
V njej je namreč duh, ki je umen, svet,
enkraten, mnogoter, pretanjen,
gibek, razločen, neomadeževan,
jasen, neranljiv, dobrohoten, oster,
samostojen, dobrotljiv, človekoljuben,
stanoviten, neomajen, spokojen,
vsemogočen, vseviden,
ki pronica skozi vse duhove,
umne, čiste in najbolj pretanjene.
Sveto Pismo
Mdr 7,21- 23 | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Pet 18 Apr 2008 - 0:29 | |
| Molil sem in dana mi je bila preudarnost,
klical sem, in name je prišel duh modrosti.
Bolj sem jo cenil kakor žezla in prestole,
v primerjavi z njo sem imel bogastvo za prazen nič.
Niti z neprecenljivim draguljem je nisem primerjal,
saj je v njenih očeh vse zlato le kupček peska
in srebro se nasproti njej šteje za blato.
Bolj kot zdravje in lepo postavo sem jo vzljubil;
sklenil sem, da jo bom raje imel kakor luč,
ker njen plamen ne pozna pojemanja.
Sveto Pismo
Mdr 7,7- 10 | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Ned 27 Apr 2008 - 10:09 | |
| Jezus jim je dejal: "Ko boste iz dveh naredili eno, ko boste znotraj naredili enako kot zunaj in zunaj kot znotraj, zgoraj kot spodaj, in ko boste moško in žensko naredili v eno samo...takrat boste vstopili v kraljestvo." | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Ned 27 Apr 2008 - 10:16 | |
| Približal sem se meji smrti, stopil sem na Perzefonin prag, podal sem se skozi vse elemente in se vrnil, sredi noči sem videl belo sijoče sonce, približal sem se bogovom zgornjega in spodnjega sveta in jih od blizu častil.
Lucij Apulej
| |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Ned 27 Apr 2008 - 10:35 | |
| Sprva tavaš in trudno hitiš tem in tja, strahoma neposvečen potuješ v temo: nato te pred končno posvetitvijo doletijo vse grozote, trepetaš, se treseš, znojiš, čudiš: nato te obsije čudovita svetloba, prispeš v čiste dežele in na travnike, z glasovi, rajanjem in veličastjem svetih zvokov in oblik: tisti, ki je izpolnil posvetitev, se med njimi prosto giblje, osvobojen in okronan se pridruži božanskemu občestvu in prijateljuje s čistimi in svetimi ljudmi.
Temistij | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Ned 27 Apr 2008 - 11:51 | |
| Eno od najpomembnejših razodetij na začetku Poimandresa je, da gre iskalec najprej skozi vizijo resničnega, nato pa se zagleda v skupini posvečencev, v primerjavi s katerimi je večina ljudi spečih ali pijanih. Na koncu besedila je razkrita naloga, ki čaka vsakega iskalca: "posvečenje", vrnitev duha v svet, da bi drugim pokazal pot v onostranstvo. | |
| | | Mark Ardent
Število prispevkov : 228 Starost : 63 Kraj : Koper Datum registracije : 05/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Čet 15 Apr 2010 - 12:46 | |
| Ne razvajaj me. Dobro vem, da ne morem dobiti vsega, kar zahtevam.
Ne boj se odločnosti. Tako vsaj vem, pri čem sem.
Ne sili me. S siljenjem me samo učiš, da zmaguje moč. Raje me vodi.
Ne spreminjaj svojih odločitev. To me samo zmede. Potem pa skušam doseči vse, kar mi pride na um.
Ne obljubljaj. Mogoče obljub ne boš mogel izpolniti. Tako krniš moje zaupanje vate.
Ne nasedaj, kadar te hočem vreči iz tira, sicer bom poskušal doseči še več takih 'zmag'.
Ne delaj si preveč skrbi, če ti kdaj zabrusim: 'Sovražim te!'. Hočem te samo razjeziti, če si mi kaj storil.
Ne dopusti, da bi se jaz počutil manjšega, kot sem. Lahko podivjam.
Ne naredi zame tega, kar zmorem sam. Sicer se bom obnašal kot dojenček in te bom še naprej imel v svoji službi.
Ne ukvarjaj se preveč z mojimi razvadami. Nevarno je, če jih obdržim za stalno.
Ne popravljaj me pred drugimi ljudmi. Name narediš večji vtis, če me pokaraš mirno in na samem.
Ne poskušaj govoriti o mojem vedenju, kadar se prepirava. Iz različnih vzrokov tedaj ne slišim posebno dobro. Rajši ukrepaj. Pogovoriva se lahko kdaj drugič.
Ne poskušaj mi pridigati. Čudil se boš, kako dobro vem, kaj je prav in kaj ni.
Ne reci mi, da so moje napake grehi. Naučiti se moram delati napake, ne da bi zaradi tega mislil, da sem slabši kot tisti, ki napak ne dela.
Ne nergaj. Sicer se moram, da se zavarujem, narediti gluhega.
Ne zahtevaj pojasnil za moje napačno vedenje. Res ne vem, zakaj sem to storil.
Ne dvomi o moji poštenosti. V strahu se bom zlagal.
Ne pozabi, da rad delam poskuse. Tako se učim. Pusti mi to veselje.
Ne ščiti me pred posledicami. Zbrati moram izkušnje.
Ne posvečaj preveč pozornosti mojim malim težavam z zdravjem. Začel bom ceniti rahlo zdravje.
Ne umikaj se, če želim kaj zvedeti, sicer boš kmalu ugotovil, da iščem odgovor drugje.
Naj ti ne bo pod častjo, če se kdaj opravičiš. Pristno opravičilo ogreje moja čustva do tebe.
Ne delaj vtisa, da si popoln in nezmotljiv. Bil bi prevelik vzor zame.
Naj te ne skrbi, če imaš premalo časa zame. Važnejše je, kako prebijeva skupni čas.
Ne pozabi, da potrebujem veliko razumevanja in opogumljanja, sicer ne bom mogel napredovati.
Pomisli: več me nauči vzornik kot kritik.
n.n. | |
| | | Miroslav Tičar
Število prispevkov : 703 Starost : 64 Kraj : Veliko Mraševo Datum registracije : 07/04/2010
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina Čet 15 Apr 2010 - 13:26 | |
| - Mark Ardent je napisal/a:
- Ne razvajaj me. Dobro vem, da ne morem dobiti vsega, kar zahtevam.
n.n. Mark dobrodošel spet na straneh literarnega vala. Ker nisem več na Netlogu sem že pogrešal tvoje prispevke. | |
| | | Sponsored content
| Naslov sporočila: Re: Neskončna modrina | |
| |
| | | | Neskončna modrina | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
| |
| |
| Kdo je z nami | Trenutno forum pregleduje 35 uporabnikov :: 0 registriranih, 0 skritih in 35 gostov :: 2 Bots Noben Največ obiskovalcev na forumu je bilo: 353, dne Čet 21 Nov 2024 - 15:22 |
|