Latest topics | » Povabilo na kavo by marko vitas Tor 5 Nov 2024 - 6:07
» Pesem brez konca by marko vitas Tor 22 Okt 2024 - 9:24
» Predstavitev moje prve pesniške zbirke v Ruskem jeziku by Bojana Mihalič Tor 16 Apr 2024 - 0:39
» SVET PO TVOJI PODOBI by Bojana Mihalič Tor 16 Apr 2024 - 0:29
» BOG JE by marko vitas Sre 20 Mar 2024 - 18:47
» KRALJ PODGAN by marko vitas Čet 11 Jan 2024 - 11:05
» What is our purpose? by Aljaž Čuden Tor 9 Jan 2024 - 14:02
» SOJENICE by marko vitas Tor 2 Jan 2024 - 18:30
» BORDERLINE by Aljaž Čuden Tor 19 Sep 2023 - 14:18
» A PERFECT DRUG by Aljaž Čuden Tor 19 Sep 2023 - 14:15
» TEAR IN HEART by Aljaž Čuden Tor 19 Sep 2023 - 14:13
» Желанная весна, Наталия Жизневская, (Željena pomlad) by Vasja Belšak - Tihi Don Ned 11 Jun 2023 - 18:44
» O sanjah.. by Mirjana Gabrovec Pon 15 Maj 2023 - 18:01
» MOSAIC HEART by Aljaž Čuden Ned 30 Apr 2023 - 13:40
» HAVE YOU? by Aljaž Čuden Ned 30 Apr 2023 - 13:37
» POLJE by marko vitas Pet 31 Mar 2023 - 21:22
» Зима-проказница, Наталия Жизневская, (Zima je nagajiva) by Kristina Anastasija V. B. Sob 24 Dec 2022 - 18:10
» ODSEV MESEČINE by marko vitas Pet 2 Sep 2022 - 18:58
» Карие глаза, Наталия Жизневская, (RJAVE OČI) by Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:29
» Я спросила у неба, Наталия Жизневская, (VPRAŠALA SEM NEBО) by Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:23
» Грусть осенняя, Наталия Жизневская, (JESENSKA ŽALOST) by Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:16
» Один шаг до весны, Наталия Жизневская, (En korak do pomladi) by Kristina Anastasija V. B. Pon 25 Jul 2022 - 16:05
» TUKAJ IN ZDAJ... by Kristina Anastasija V. B. Ned 24 Jul 2022 - 14:56
» Dejanu by Vasja Belšak - Tihi Don Pet 22 Jul 2022 - 16:11
» Ples kurtizan by Vasja Belšak - Tihi Don Pet 22 Jul 2022 - 15:44
» Фотография отца, Наталия Жизневская, (Fotografija očeta) by Kristina Anastasija V. B. Pon 13 Jun 2022 - 18:16
|
|
| Odpeljanke | |
| | Avtor | Sporočilo |
---|
Dani Bedrač
Število prispevkov : 94 Starost : 70 Kraj : Celje Datum registracije : 21/05/2008
| Naslov sporočila: Odpeljanke Tor 11 Maj 2010 - 11:04 | |
| BUDA
Ko si z bolečim srcem gomazel po bengalski nižini, je hotel tvoj kraljevski oče z dišečimi in žlahtnimi pomadami prelisičiti staranje in smrt.
Ko si sedel pod drevesom si skoraj strgal struno na svojem zmečkanem brenkalu! In šele vodni bivoli so ti v sestradano možganovino skrajno obzirno začrtali srednjo pot.
Ko si se po dolgem času umil, si se najprej pošteno najedel, nato pa v svoje veselje ugotovil, da sta začetek in konec vesolja čisto preprosto eno in isto.
Oči si zlahka obrnil navznoter in spoznal, da ima praznina obliko. Videl si, da so stvari brez lastnosti: da ni ptičev, ki bi prepevali tam, kjer nikoli ni bilo ušes.
O, vrvohodec, z obraza moje pokrajine si postrgal vso lepoto in jo obarval z minljivostjo!
Če pa se sedaj morda čudiš, zakaj ti ne verjamejo vsi, ki uspešno trgujejo s čutili, se brez prizanesljivosti vprašaj, česa se bodo spominjale moje še tople, a umirajoče oči, tik preden bom postal ti in se ti z veseljem pridružil v brezmejni objektivnosti.
DANES JE TAK DAN
Danes je tak dan. Tak, vsakdanji. Nebo je prepočasno za ptičji ščebet, težki, zamolkli oblaki pa so le poceni izgovor za negibnost.
Danes je tak dan. Tak, zanemarljiv. Ker sem pesnik, bom morda napisal celo eno kratko pesem iz izrabljenih besed in si najbrž skuhal kakšno kavo več.
Danes je tak dan, skoraj pošasten, v bistvu prav morilski! Misli se vlečejo, se spotikajo in padajo ter obmirujejo kot mrzle, mokre cunje ... Najraje bi kar zajokal, ampak ne bom, ker sem pravi moški.
Boš zvečer fafala?
DOLŽNIK
Nekoč sem bival v lastnem zatilju in se vsak dan drgnil s ceneno smolo. Ljudem je bilo že takrat precej jasno, da moji gobasti in mogočni prašniki ne bodo redno medili usahlih votlin pričakujoče okrancljanih mestnih kobil.
Dozoreval sem v sajastem, vzvišenem molku in se do norosti opijal z brutalno domišljijo. Svojim plahim otrokom sem le redkokdaj dovolil, da so na mojem mastnem pogrebnem cvetju s svojimi tankimi rilčki nadomeščali čebele.
Navsezadnje pa sem v dnevnem časopisju svečano (a s precejšnjim zadržkom) oznanil, da sem pravzaprav stkan iz vlaknaste vode, neporavnanih računov in ugašajočih zvezd, ter si kot takšen pravzaprav ne zaslužim, da bi me moji upniki dali javno prebičati.
JANUARSKO JUTRO
S kolobarjastimi očmi poseda ob grenkem napitku. Njene besede so kot hladen dim na motnem jutranjem zrcalu.
So vnaprej določene geste in premiki, ni pa nikakršnih gibov, ki bi oznanili, da bo današnji dan kljub vsemu morda drugačen in bogatejši od včerajšnjega.
Zima jo previdno (celo zadržano) zre skozi vedno na pol zastrto okno In se (tako, čisto zase) sprašuje,
če niso njene drobne, tople ptice morda nekoč odletele predaleč na jug in se zdaj ne znajo več vrniti.
KRISTUS
Ko si prosil očeta, naj gre tisti kelih mimo tebe, si v polmraku za svojimi vekami spregledal moj krvav rokopis.
Ko so te pribili na križ, si pozabil na brezskrbne ptice, ki so odločile gnezditi nekje tam, vzhodno od raja in severno od Gangesa.
Ko pa si vstal od mrtvih, se ti ni več zdelo vredno, da bi se dal vedno znova poniževati na enak način.
Glej, mene križajo vsak dan, pa v tem ne vidim nič posebnega. Spogledujem se s krvavimi pticami, listam po pozabljenih rokopisih in niti na misel mi ne pride, da s tem plačujem za grehe drugih.
Le svoje plačujem, Kristus, le svoje!
LAB u HAR
Mavrično minsko polje pod brenčečimi stopali je vedno daleč od raja, Lab u Har.
Porezan v konstruktih besede, (s sladkorno boleznijo v mečih) se opotekaš skozi privide, Lab u Har.
Spremlja te slinasta svila (lubje samotnih dreves) in eno samo osončje, Lab u Har.
Lok je ohlapen, strelice trohnijo v tulcih, med bedri smrdi mesečina! Porini jezdno žival na moker asfalt, na skrokane barikade spomina, pod preperele zapiske, pod obok slavoloka! Ti gre na jok, Lab u Har?
Si morda že srečal svojo senco, svoje srce? Svojo žejo, svojo zmuzljivo piščal (onkraj časa, onkraj skal), nekje na pol poti med formo in vsebino? Si morda tam prvič stopil skozi olje, skozi mirno vesolje na mino, na posluh, kot da si gluh, Lab u Har?
Noči so krajše sedaj, ko muza spi v puščavi, ko zjutraj s stojo na glavi čaka svoj prvi in zadnji sončni vzhod.
Jebi se, Lab u Har!
MOJ SVET
Vaš svet ni del mojega sveta, a v svojem svetu sem tujec.
Zato včasih šepetam tiste besede iz moke, iz krhkega ptičjega mesa.
Zato včasih mrmram tiste zakletve iz testa, iz tekoče vode in slanih reber.
In se slinim. Sam, upognjen v svojem udobju. Kot pronicljiv dvoglavec, poulični glodalec s štrenastim gobcem in s čarobno svetilko na svojem buzdovanu.
Ker pa ni življenje prav nič veličastno, scenarij pa si sam izmišljam kar sproti, ne potrebujem dovoljenja za svojo sveto norost.
Mojo najljubšo kitaro pa bodo moji pronicljivi otroci podarili tistemu pesniku, ki bo imel toliko jajc, da bo javno na mojem pogrebu prebral svojo najnovejšo pesem brez najmanjše sence dvoma glede svoje (in moje) genialnosti.
A GRENKO MI VLEČEŠ, BOG!
Bog godcev, vladar gob, Bog kar tako. Tih kot obsodba sebe, kot prst kažoč, a posušen! Tvoj duh ne miruje. Nemir mu je znan. Domač kot šeme, kot maškarada. Pomlad, ki ni kar tako. Ki se sam pomlajuje, a vendar ostaja star, grčav kot noč, kot promenada brez psov, kot mrzla aleja s ščebetom ščinkavcev, kot primerjava neprimerljivega, neizbežnega in samotnega naraščanja. Vreščanje časa, utrip minevanja in neponovljiva slutnja večerov, ki niso nikoli postali noč, Bog!
Valoval si kot griva, kot vranec na uzdi vesolja. Še mrtvemu ti škrlat naše krvi ožilje prežema! Z bolečino si drgneš zobovje, boleče drkaš s prekratkim a vendar ti pride, ker ti si Bog.
Si diagonala kvadrata, spomin piramid. Umit od solza in najbrž gnil od prezira. Prerezan, a vendar cel. Ranjen do roba kosti, do čeljusti, ti moj brezsrčni Bog.
Do obisti izprijen, kot risba brez likov ujet v sterilnem prostoru pod svečavo zvezd: le sebi in nikomur drugemu v zabavo, Bog!
Glej, zame te ni, in tvojih kosti ne častim. Ne vdajam se rad, nisem plah, a vendar ti nisem zaupal. Zato mi ni žal, da sem te sežgal takoj po tistem, ko sem te spoznal, Bog.
Smrdel si nekoč in smrdiš še sedaj: na grenko mi vlečeš po sajah, saj si sežgan. Upepeljen. Si v raju sedaj, ko te ni? Ko ni več niti tvojih kosti, pa vendar še vedno smrdi.
Po pelinu smrdiš, Bog.
ODREŠENIK
Zarezgetal si v Beetleheimu in tvoja mlačna, drgetajoča plazma se je (zame seveda precej nepremišljeno) začela širiti navzdol.
Popkovina ti je visela z neba, pa vendar je moralo tisoč dojencev s svetlobo svojih prosojnih vek plačati noremu kralju vstopnico za ogled vnaprej izgubljene tekme na tvojem čudaškem hipodromu.
Ko je na nebu prasketaje ugasnila tista majhna, pokvarjena žarnica, ki je trem čudakom pokazala pot do tvojega zadušljivega, vlažnega hleva, je svet za dve tisočletji in več zajela gosta, čadasta tema.
In le tisti majhni, šklepetajoči biseri, ki so si drznili zvončkljati v harmoniji z nikoli povsem pozabljeno svetlobo, so s komedijantsko smrtjo na grmadah osvetljevali tvoja pritlehna načela.
Si res prinesel mir? In, če si ga res, bi moral hkrati najbrž tudi poskrbeti, da bi ga štrleča in neuka ušesa tvojih dvanajstih sodobnikov vsaj v neki minimalni količini tudi pravilno razumela.
Nikogar nisi odrešil! In (kjerkoli že si), ne boj se mojega maščevanja.
Odpuščati sem se naučil tisočkrat bolje kot ti.
OPOTEKAJ SE, BERBER! (moje pismo iz Maroka)
Ne vem, kam me danes vodijo prividi. A še vedno upam, da me bo to vrnilo na začetek.
Takrat je bila bela vročina sipin in tvoja kamela ni bila vlažna. Puščava je prhko in gluho donela v mojih dlaneh. Voda pod njenim površjem (vsa slana in siva od let) ni zmogla na plan. Ni še, da bi zacvetela oaza! Hotela si zase kamnite obraze, vaze in nove poraze.
Vrč mojih sanj ni več napolnjen do roba. Grob tvojih znancev je daleč: predaleč za dan ali dva.
Po hašiš sva šla v Marakeš, tam je najbrž tudi meso in tam so sladice. V vročem ozračju so dihale prizme neba. Ptice so žalovale in dež je pozabil na jutri.
Hotel sem te zase, a ti trudna od soli in neslana do obisti si odletela. Onkraj so bili strdki zvoka in kraste na kolenih kitar. Prasketajoča slutnja, da me sovražiš iz dna srca.
Pod slokimi palmami noči, pod rjuho zvezd sem dojel (neizbežno), da več ne stojim, ležati pa tu itak nikoli ni bilo niti legalno in še manj dovoljeno.
Pa sem si ga zvil in si dejal: opotekaj se, Berber!
VEPER
Napadi mi parklje, Pandora, in naj ti ne pade na pamet napad na kaj drugega!
Zastri me s ponjavo, me zidaj v zimzelene noči, a ne pozabi, da sem črn, da nisem več isti in nisem tisti, po katerem je vse.
Da sem merjasec, merska enota za tvojo hrbtenico, masaža za tvoje mehurje: črn kot noč, čudaški do dna, do svoje jedke kisline, do same lobanjske kosti,
do pločnikov, do tal do takrat, ko bom spet cvetel na papirju kot še nisem nikoli doslej. Nikar se ne smej, ne glej me v srce, v prazno votlino, v zloge in rime! Tokrat ni plime (oseke še manj). Zdaj sem le mir, sprijaznjen le zase, mrtev prašič v tvojem lesenem ohišju, slutnja brez mej, brezmejno lepljiv in hudoben, morda za vse večne čase v tvojo mrzlo skrinjo ujet.
Napadi mi parklje, a drugo pusti pri miru.
LUCIFER
spet stopaš po grenkih sledeh patoloških procesov po motnih kalužah strahu
zanikan v upanju se znova spotikaš ob njene štrclje misli ob jalove konstrukte sivih bivanjskih vsebin
v meglenih močvirjih na stranpoteh razuma prižigaš svoje kresnice ji osvetljuješ resnico ki vsakodnevno zanikana spi nekje tam daleč spodaj med njenim blaznim kamenjem
ko se bo tvoj okretni drevak napil njenih motnih tekočin bo potonil med mrtve ribe med roje tvojih ugaslih kresnic ti pa boš potrgal plesnivo usnje s svojih mehurjastih podplatov
spet boš hodil po gladini obsijan s plemenito samoto
tako mogočen tako cel
KOT SUZANNE
Kot Cohenova Suzanne vlečeš ob dolgih večerih nepotrpežljivo na plan črne, prežvečene drobtinice svojega ptičjega srca.
Z njimi (oblečena v cunje, ki so jim že pred časom zbledele barve) zastrupljaš mojega čistokrvnega goloba.
Med najine škripajoče zvoke se vpletaš kot disharmonija in v dekliškem pričakovanju hiraš v bledi nedorečenosti.
Na mizi je vrč žlahtnega vina, na mizi je svatovska gostija: ti pa segaš po kapljicah kisline, ki so se v dolgih, vihrajočih letih nabrale v gubah mojega trdega obraza.
Svoj mozaik trudoma sestavljaš iz drgetajočih obrisov strahu in iz oddaljenih črnih lukenj, v katerih so nekoč pred davnimi časi umrle tvoje majhne, nerazumljive zvezde.
V času, ki ti ga ne dajem na voljo, se boš morda sprijela s prahom v goteskno, bledikasto masko, ki bo (oštevilčena in uokvirjena) dopolnila še zadnjo nedorečeno vrzel v moji srhljivi galeriji.
FILATELISTKA
Čez njena nerodna kolena se vsak večer prekopicne kakšna majhna, raskava smrt, ko s priprtimi, lisičjimi očmi brska po tistih prašnih kuvertah, ki niso bile nikoli odposlane.
Čez njena poštarska ramena skoraj vsako noč opolzko zdrsi hrapav in okoren pesniški jezik, da ji med oble boke nabrizga ustrezno sluzast paket samopozabe, ki ga naslednjega jutra skrivoma vnovči na tisti pošti, kjer je najmanj ljudi.
Skozi njena koničasta ušesca vsako popoldne zagrmijo dvomi, ki jih do večera skrbno hrani v posodici z grenkim lepilom, s katerim si nato namaže svoj koničast in počrnel jezik, da si lahko nalepi novo znamko v svoj katalog jalovih pričakovanj.
SEKUNDA
Nekaj ji je ušlo. Za hip. In že ni več pomade. Posežem vmes. Sem zajec, pasjeglav, svež, kot riba zmuzljiv, v vsem drugačen.
Najraje bi me nagačila. Za v njeno omaro. Sem iz voska. Ves voščen, gnetljiv, smrdeč. Naftalin se me ne prime. Slutnja poletja spi onkraj spoznanja. Njena ranjena ulica prepeva cenene balade. Misel še vedno tli.
Sekunda se daljša. Navzven se obrne žlahtna drobovina. Škrlat zadiši, ekstaza ovije še zadnje grižljaje mojega zdravega mesa. Njeno smrdi.
LEŠČERBA
Ko sem te zadnjič srečal, si žvečila bronaste kosmulje in z bledimi, štenastimi ušesi nadlegovala negibnost oblakov.
Ko sem te zadnjič srečal, si izjemno slabokrvno brusila konico svojega tolstega jezika, da bi mi ga kar tako, mimogrede porinila v moje jecljajoče sanje.
Ko sem te zadnjič srečal, si govoričila o nekakšni človeški ribici, ki so ti jo bojda nekoč pozabili potegniti iz tvoje marogaste, kožuhovinaste riti.
Ko sem te zadnjič srečal, sem pljunil čez ramo, prežvečil strok česna in se zaklel pri svetlobi svojih oči, da je tisti liter rjavkaste in smrdljive krvi, ki sem ti ga dovolil popiti, dovolj velika nagrada za tvoje pritlehne nakane.
Nemudoma si se spremenila v zaprašeno leščerbo in počasi ugasnila.
Nazadnje urejal/a Dani Bedrač Čet 24 Jun 2010 - 8:12; skupaj popravljeno 4 krat | |
| | | Dani Bedrač
Število prispevkov : 94 Starost : 70 Kraj : Celje Datum registracije : 21/05/2008
| Naslov sporočila: Gospod moj Tor 11 Maj 2010 - 11:30 | |
| | |
| | | Nuška Golobič
Število prispevkov : 1514 Starost : 49 Kraj : Radeče Datum registracije : 04/04/2008
| Naslov sporočila: Re: Odpeljanke Čet 13 Maj 2010 - 17:15 | |
| Hotel sem te zase, a ti trudna od soli in neslana do obisti si odletela. Onkraj so bili strdki zvoka in kraste na kolenih kitar. Prasketajoča slutnja, da me sovražiš iz dna srca.Samo delček izpostavljam. Dani, tvoje Izpeljanke je škoda, da ne objavljaš vsako posebej, da se človek vsake zase naužije. In ko sem tole brala, mi je v spomin prišla tvoja izjava na večeru v Migojnicah glede Sigija in veš, da je zaznati neko skupno točko v vajinem stilu. Skratka, pohvala | |
| | | peterzlodej
Število prispevkov : 93 Starost : 59 Kraj : Velenje Datum registracije : 07/04/2010
| Naslov sporočila: Re: Odpeljanke Sre 29 Feb 2012 - 14:09 | |
| - Dani Bedrač je napisal/a:
- BUDA
Ko si z bolečim srcem gomazel po bengalski nižini, je hotel tvoj kraljevski oče z dišečimi in žlahtnimi pomadami prelisičiti staranje in smrt.
Ko si sedel pod drevesom si skoraj strgal struno na svojem zmečkanem brenkalu! In šele vodni bivoli so ti v sestradano možganovino skrajno obzirno začrtali srednjo pot.
Ko si se po dolgem času umil, si se najprej pošteno najedel, nato pa v svoje veselje ugotovil, da sta začetek in konec vesolja čisto preprosto eno in isto.
Oči si zlahka obrnil navznoter in spoznal, da ima praznina obliko. Videl si, da so stvari brez lastnosti: da ni ptičev, ki bi prepevali tam, kjer nikoli ni bilo ušes.
O, vrvohodec, z obraza moje pokrajine si postrgal vso lepoto in jo obarval z minljivostjo!
Če pa se sedaj morda čudiš, zakaj ti ne verjamejo vsi, ki uspešno trgujejo s čutili, se brez prizanesljivosti vprašaj, česa se bodo spominjale moje še tople, a umirajoče oči, tik preden bom postal ti in se ti z veseljem pridružil v brezmejni objektivnosti.
DANES JE TAK DAN
Danes je tak dan. Tak, vsakdanji. Nebo je prepočasno za ptičji ščebet, težki, zamolkli oblaki pa so le poceni izgovor za negibnost.
Danes je tak dan. Tak, zanemarljiv. Ker sem pesnik, bom morda napisal celo eno kratko pesem iz izrabljenih besed in si najbrž skuhal kakšno kavo več.
Danes je tak dan, skoraj pošasten, v bistvu prav morilski! Misli se vlečejo, se spotikajo in padajo ter obmirujejo kot mrzle, mokre cunje ... Najraje bi kar zajokal, ampak ne bom, ker sem pravi moški.
Boš zvečer fafala?
DOLŽNIK
Nekoč sem bival v lastnem zatilju in se vsak dan drgnil s ceneno smolo. Ljudem je bilo že takrat precej jasno, da moji gobasti in mogočni prašniki ne bodo redno medili usahlih votlin pričakujoče okrancljanih mestnih kobil.
Dozoreval sem v sajastem, vzvišenem molku in se do norosti opijal z brutalno domišljijo. Svojim plahim otrokom sem le redkokdaj dovolil, da so na mojem mastnem pogrebnem cvetju s svojimi tankimi rilčki nadomeščali čebele.
Navsezadnje pa sem v dnevnem časopisju svečano (a s precejšnjim zadržkom) oznanil, da sem pravzaprav stkan iz vlaknaste vode, neporavnanih računov in ugašajočih zvezd, ter si kot takšen pravzaprav ne zaslužim, da bi me moji upniki dali javno prebičati.
JANUARSKO JUTRO
S kolobarjastimi očmi poseda ob grenkem napitku. Njene besede so kot hladen dim na motnem jutranjem zrcalu.
So vnaprej določene geste in premiki, ni pa nikakršnih gibov, ki bi oznanili, da bo današnji dan kljub vsemu morda drugačen in bogatejši od včerajšnjega.
Zima jo previdno (celo zadržano) zre skozi vedno na pol zastrto okno In se (tako, čisto zase) sprašuje,
če niso njene drobne, tople ptice morda nekoč odletele predaleč na jug in se zdaj ne znajo več vrniti.
KRISTUS
Ko si prosil očeta, naj gre tisti kelih mimo tebe, si v polmraku za svojimi vekami spregledal moj krvav rokopis.
Ko so te pribili na križ, si pozabil na brezskrbne ptice, ki so odločile gnezditi nekje tam, vzhodno od raja in severno od Gangesa.
Ko pa si vstal od mrtvih, se ti ni več zdelo vredno, da bi se dal vedno znova poniževati na enak način.
Glej, mene križajo vsak dan, pa v tem ne vidim nič posebnega. Spogledujem se s krvavimi pticami, listam po pozabljenih rokopisih in niti na misel mi ne pride, da s tem plačujem za grehe drugih.
Le svoje plačujem, Kristus, le svoje!
LAB u HAR
Mavrično minsko polje pod brenčečimi stopali je vedno daleč od raja, Lab u Har.
Porezan v konstruktih besede, (s sladkorno boleznijo v mečih) se opotekaš skozi privide, Lab u Har.
Spremlja te slinasta svila (lubje samotnih dreves) in eno samo osončje, Lab u Har.
Lok je ohlapen, strelice trohnijo v tulcih, med bedri smrdi mesečina! Porini jezdno žival na moker asfalt, na skrokane barikade spomina, pod preperele zapiske, pod obok slavoloka! Ti gre na jok, Lab u Har?
Si morda že srečal svojo senco, svoje srce? Svojo žejo, svojo zmuzljivo piščal (onkraj časa, onkraj skal), nekje na pol poti med formo in vsebino? Si morda tam prvič stopil skozi olje, skozi mirno vesolje na mino, na posluh, kot da si gluh, Lab u Har?
Noči so krajše sedaj, ko muza spi v puščavi, ko zjutraj s stojo na glavi čaka svoj prvi in zadnji sončni vzhod.
Jebi se, Lab u Har!
MOJ SVET
Vaš svet ni del mojega sveta, a v svojem svetu sem tujec.
Zato včasih šepetam tiste besede iz moke, iz krhkega ptičjega mesa.
Zato včasih mrmram tiste zakletve iz testa, iz tekoče vode in slanih reber.
In se slinim. Sam, upognjen v svojem udobju. Kot pronicljiv dvoglavec, poulični glodalec s štrenastim gobcem in s čarobno svetilko na svojem buzdovanu.
Ker pa ni življenje prav nič veličastno, scenarij pa si sam izmišljam kar sproti, ne potrebujem dovoljenja za svojo sveto norost.
Mojo najljubšo kitaro pa bodo moji pronicljivi otroci podarili tistemu pesniku, ki bo imel toliko jajc, da bo javno na mojem pogrebu prebral svojo najnovejšo pesem brez najmanjše sence dvoma glede svoje (in moje) genialnosti.
A GRENKO MI VLEČEŠ, BOG!
Bog godcev, vladar gob, Bog kar tako. Tih kot obsodba sebe, kot prst kažoč, a posušen! Tvoj duh ne miruje. Nemir mu je znan. Domač kot šeme, kot maškarada. Pomlad, ki ni kar tako. Ki se sam pomlajuje, a vendar ostaja star, grčav kot noč, kot promenada brez psov, kot mrzla aleja s ščebetom ščinkavcev, kot primerjava neprimerljivega, neizbežnega in samotnega naraščanja. Vreščanje časa, utrip minevanja in neponovljiva slutnja večerov, ki niso nikoli postali noč, Bog!
Valoval si kot griva, kot vranec na uzdi vesolja. Še mrtvemu ti škrlat naše krvi ožilje prežema! Z bolečino si drgneš zobovje, boleče drkaš s prekratkim a vendar ti pride, ker ti si Bog.
Si diagonala kvadrata, spomin piramid. Umit od solza in najbrž gnil od prezira. Prerezan, a vendar cel. Ranjen do roba kosti, do čeljusti, ti moj brezsrčni Bog.
Do obisti izprijen, kot risba brez likov ujet v sterilnem prostoru pod svečavo zvezd: le sebi in nikomur drugemu v zabavo, Bog!
Glej, zame te ni, in tvojih kosti ne častim. Ne vdajam se rad, nisem plah, a vendar ti nisem zaupal. Zato mi ni žal, da sem te sežgal takoj po tistem, ko sem te spoznal, Bog.
Smrdel si nekoč in smrdiš še sedaj: na grenko mi vlečeš po sajah, saj si sežgan. Upepeljen. Si v raju sedaj, ko te ni? Ko ni več niti tvojih kosti, pa vendar še vedno smrdi.
Po pelinu smrdiš, Bog.
ODREŠENIK
Zarezgetal si v Beetleheimu in tvoja mlačna, drgetajoča plazma se je (zame seveda precej nepremišljeno) začela širiti navzdol.
Popkovina ti je visela z neba, pa vendar je moralo tisoč dojencev s svetlobo svojih prosojnih vek plačati noremu kralju vstopnico za ogled vnaprej izgubljene tekme na tvojem čudaškem hipodromu.
Ko je na nebu prasketaje ugasnila tista majhna, pokvarjena žarnica, ki je trem čudakom pokazala pot do tvojega zadušljivega, vlažnega hleva, je svet za dve tisočletji in več zajela gosta, čadasta tema.
In le tisti majhni, šklepetajoči biseri, ki so si drznili zvončkljati v harmoniji z nikoli povsem pozabljeno svetlobo, so s komedijantsko smrtjo na grmadah osvetljevali tvoja pritlehna načela.
Si res prinesel mir? In, če si ga res, bi moral hkrati najbrž tudi poskrbeti, da bi ga štrleča in neuka ušesa tvojih dvanajstih sodobnikov vsaj v neki minimalni količini tudi pravilno razumela.
Nikogar nisi odrešil! In (kjerkoli že si), ne boj se mojega maščevanja.
Odpuščati sem se naučil tisočkrat bolje kot ti.
OPOTEKAJ SE, BERBER! (moje pismo iz Maroka)
Ne vem, kam me danes vodijo prividi. A še vedno upam, da me bo to vrnilo na začetek.
Takrat je bila bela vročina sipin in tvoja kamela ni bila vlažna. Puščava je prhko in gluho donela v mojih dlaneh. Voda pod njenim površjem (vsa slana in siva od let) ni zmogla na plan. Ni še, da bi zacvetela oaza! Hotela si zase kamnite obraze, vaze in nove poraze.
Vrč mojih sanj ni več napolnjen do roba. Grob tvojih znancev je daleč: predaleč za dan ali dva.
Po hašiš sva šla v Marakeš, tam je najbrž tudi meso in tam so sladice. V vročem ozračju so dihale prizme neba. Ptice so žalovale in dež je pozabil na jutri.
Hotel sem te zase, a ti trudna od soli in neslana do obisti si odletela. Onkraj so bili strdki zvoka in kraste na kolenih kitar. Prasketajoča slutnja, da me sovražiš iz dna srca.
Pod slokimi palmami noči, pod rjuho zvezd sem dojel (neizbežno), da več ne stojim, ležati pa tu itak nikoli ni bilo niti legalno in še manj dovoljeno.
Pa sem si ga zvil in si dejal: opotekaj se, Berber!
VEPER
Napadi mi parklje, Pandora, in naj ti ne pade na pamet napad na kaj drugega!
Zastri me s ponjavo, me zidaj v zimzelene noči, a ne pozabi, da sem črn, da nisem več isti in nisem tisti, po katerem je vse.
Da sem merjasec, merska enota za tvojo hrbtenico, masaža za tvoje mehurje: črn kot noč, čudaški do dna, do svoje jedke kisline, do same lobanjske kosti,
do pločnikov, do tal do takrat, ko bom spet cvetel na papirju kot še nisem nikoli doslej. Nikar se ne smej, ne glej me v srce, v prazno votlino, v zloge in rime! Tokrat ni plime (oseke še manj). Zdaj sem le mir, sprijaznjen le zase, mrtev prašič v tvojem lesenem ohišju, slutnja brez mej, brezmejno lepljiv in hudoben, morda za vse večne čase v tvojo mrzlo skrinjo ujet.
Napadi mi parklje, a drugo pusti pri miru.
LUCIFER
spet stopaš po grenkih sledeh patoloških procesov po motnih kalužah strahu
zanikan v upanju se znova spotikaš ob njene štrclje misli ob jalove konstrukte sivih bivanjskih vsebin
v meglenih močvirjih na stranpoteh razuma prižigaš svoje kresnice ji osvetljuješ resnico ki vsakodnevno zanikana spi nekje tam daleč spodaj med njenim blaznim kamenjem
ko se bo tvoj okretni drevak napil njenih motnih tekočin bo potonil med mrtve ribe med roje tvojih ugaslih kresnic ti pa boš potrgal plesnivo usnje s svojih mehurjastih podplatov
spet boš hodil po gladini obsijan s plemenito samoto
tako mogočen tako cel
KOT SUZANNE
Kot Cohenova Suzanne vlečeš ob dolgih večerih nepotrpežljivo na plan črne, prežvečene drobtinice svojega ptičjega srca.
Z njimi (oblečena v cunje, ki so jim že pred časom zbledele barve) zastrupljaš mojega čistokrvnega goloba.
Med najine škripajoče zvoke se vpletaš kot disharmonija in v dekliškem pričakovanju hiraš v bledi nedorečenosti.
Na mizi je vrč žlahtnega vina, na mizi je svatovska gostija: ti pa segaš po kapljicah kisline, ki so se v dolgih, vihrajočih letih nabrale v gubah mojega trdega obraza.
Svoj mozaik trudoma sestavljaš iz drgetajočih obrisov strahu in iz oddaljenih črnih lukenj, v katerih so nekoč pred davnimi časi umrle tvoje majhne, nerazumljive zvezde.
V času, ki ti ga ne dajem na voljo, se boš morda sprijela s prahom v goteskno, bledikasto masko, ki bo (oštevilčena in uokvirjena) dopolnila še zadnjo nedorečeno vrzel v moji srhljivi galeriji.
FILATELISTKA
Čez njena nerodna kolena se vsak večer prekopicne kakšna majhna, raskava smrt, ko s priprtimi, lisičjimi očmi brska po tistih prašnih kuvertah, ki niso bile nikoli odposlane.
Čez njena poštarska ramena skoraj vsako noč opolzko zdrsi hrapav in okoren pesniški jezik, da ji med oble boke nabrizga ustrezno sluzast paket samopozabe, ki ga naslednjega jutra skrivoma vnovči na tisti pošti, kjer je najmanj ljudi.
Skozi njena koničasta ušesca vsako popoldne zagrmijo dvomi, ki jih do večera skrbno hrani v posodici z grenkim lepilom, s katerim si nato namaže svoj koničast in počrnel jezik, da si lahko nalepi novo znamko v svoj katalog jalovih pričakovanj.
SEKUNDA
Nekaj ji je ušlo. Za hip. In že ni več pomade. Posežem vmes. Sem zajec, pasjeglav, svež, kot riba zmuzljiv, v vsem drugačen.
Najraje bi me nagačila. Za v njeno omaro. Sem iz voska. Ves voščen, gnetljiv, smrdeč. Naftalin se me ne prime. Slutnja poletja spi onkraj spoznanja. Njena ranjena ulica prepeva cenene balade. Misel še vedno tli.
Sekunda se daljša. Navzven se obrne žlahtna drobovina. Škrlat zadiši, ekstaza ovije še zadnje grižljaje mojega zdravega mesa. Njeno smrdi.
LEŠČERBA
Ko sem te zadnjič srečal, si žvečila bronaste kosmulje in z bledimi, štenastimi ušesi nadlegovala negibnost oblakov.
Ko sem te zadnjič srečal, si izjemno slabokrvno brusila konico svojega tolstega jezika, da bi mi ga kar tako, mimogrede porinila v moje jecljajoče sanje.
Ko sem te zadnjič srečal, si govoričila o nekakšni človeški ribici, ki so ti jo bojda nekoč pozabili potegniti iz tvoje marogaste, kožuhovinaste riti.
Ko sem te zadnjič srečal, sem pljunil čez ramo, prežvečil strok česna in se zaklel pri svetlobi svojih oči, da je tisti liter rjavkaste in smrdljive krvi, ki sem ti ga dovolil popiti, dovolj velika nagrada za tvoje pritlehne nakane.
Nemudoma si se spremenila v zaprašeno leščerbo in počasi ugasnila. Rabim gustirat, zato sem jih samo 5. Drugo in 5 dvakrat | |
| | | Sponsored content
| Naslov sporočila: Re: Odpeljanke | |
| |
| | | | Odpeljanke | |
|
| Permissions in this forum: | Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
| |
| |
| Kdo je z nami | Trenutno forum pregleduje 322 uporabnikov :: 0 registriranih, 0 skritih in 322 gostov :: 1 Bot Noben Največ obiskovalcev na forumu je bilo: 353, dne Čet 21 Nov 2024 - 15:22 |
|